انتشار کلیپ تاثربرانگیز در فضای مجازی

کتک زدن کودکان معلول در بوشهر/ دادگستری: بازداشت کارمند خاطی/ بهزیستی: لغو مجوز مرکز نیلوفران آبی

عصر بوشهر، به دنبال انتشار فیلمی از کتک‌زدن معلولان کم توان ذهنی در مرکز توانبخشی “نیلوفران آبی” بوشهر، رئیس کل دادگستری استان و سازمان بهزیستی توضیحاتی ارائه کردند./ دادگستری: دستور بازداشت فرد خاطی صادر شد/ لغو مجوز مرکز متخلف نیلوفران آبی بوشهر...
کد خبر : 1748
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۵۰
کتک زدن کودکان معلول در بوشهر/ دادگستری: بازداشت کارمند خاطی/ بهزیستی: لغو مجوز مرکز نیلوفران آبی

عصر بوشهر، صبح شنبه انتشار این فیلم که ضرب و جرح معلولان توس کارمندان این مرکز توانبخشی را نمایش می داد، به صورت گسترده ای در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده و موجی از نگرانی و واکنش منفی مردم را در پی داشت.

این کلیپ که تاریخ میلادی در زیر آن نشان می دهد مربوط به مردادماه پارسال است، توسط کمپین معلولان منتشر شده و در توضیح آن نوشته شده: «براساس ۲۰ دقیقه فیلم و گزارشات رسیده به کمپین،در مرکز نگهداری و توانبخشی نیلوفران آبی بوشهر، معلولان مورد ضرب‌ و جرح، اذیت‌ و آزار و بدرفتاری وحشتناک وهمچنین سوءتغذیه و وضعیت بد بهداشتی قرار دارند.»

دادگستری: دستور بازداشت فرد خاطی صادر شد

رئیس کل دادگستری بوشهر در این خصوص به خبرنگاران گفت: به محض اطلاع از این موضوع، به همراه دادستان و مدیرکل بهزیستی از مرکز نگهداری کودکان معلول که مربوط به بخش غیردولتی بود بازدید به عمل آمد.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که اگر چه این فیلم در مرداد ماه سال گذشته تهیه شده اما از امروز در شبکه‌های اجتماعی نشر داده شده است.

مهدی مهرانگیز تصریح کرد: اگر چه فرد خاطی همان زمان از این مرکز اخراج شده بود اما امروز دستور بازداشت وی صادر و برای این مرکز نگهداری معلولان پرونده کیفری تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری بوشهر یادآور شد: البته این مرکز با استانداردهای خوب بهداشتی و امکانات مناسب که مورد رویت قرار گرفت و پیش از این نیز مورد تایید بهزیستی استان قرار داشت، میزبان نگهداری از ۱۰۵ فرد معلول است.

وی ادامه داد: در کنار فضای خوبی که برای خدمت به جامعه معلولین در این مرکز غیردولتی ایجاد شده اما یک مورد از آزار کودکان معلول نباید اتفاق بیافتد که در صورت وقوع در چارچوب قانون برخورد می‌شود.

لغو مجوز مرکز متخلف نیلوفران آبی بوشهر

سازمان بهزیستی هم از لغو مجوز مرکز نیلوفران آبی در بوشهر خبر داد.

این سازمان در اطلاعیه اش گفته: درپی فیلم منتشر شده از ضرب وشتم و آزارو اذیت فرد دارای معلولیت در  مرکز نگهداری از معلولان جسمی و ذهنی نیلوفران آبی  بوشهر، سازمان بهزیستی کشور ضمن بررسی دقیق موضوع اقدامات عاجلی را با قید فوریت در دستور کار خود قرار داد که از جمله این اقدامات تشکیل کمیته نظارت بر مراکز ماده ۲۶ به منظور تعطیلی مرکز نیلوفران آبی در بوشهر بود.

بر این اساس سازمان بهزیستی با لغو  مجوز مرکز و جانمائی افراد دارای معلولیت در دیگر مراکز استان، صیانت از افراد تحت پوشش را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داد.

سازمان بهزیستی به منظور حمایت از مددجویان تحت پوشش و اعاده حقوق افراد مستقر در این مرکز پیگیری حقوق خود را نیز از طریق مراجع قضایی دنبال می نماید.

دستور استاندار بوشهر برای برخورد قاطع با عوامل ضرب‌وجرح معلولان

استاندار بوشهر با اشاره به ضرب و جرح معلولان در یکی از مراکز نگهداری معلولان بوشهر خواستار شناسایی و برخورد موثر و قاطع با عاملان این حادثه شد.

احمد محمدی‌زاده در نشست بررسی حادثه در مرکز نگهداری معلولان بوشهر اظهار داشت: توجه ویژه به معلولان و رسیدگی به مشکلات آنان مورد تأکید و فیلم منتشر شده مایه تأثر و تأسف است.

وی با تأکید بر رسیدگی به این اتفاق دلخراش خواستار شناسایی و برخورد موثر و قاطع با عاملان این حادثه شد و خاطر نشان کرد: مدیران کل حراست و بازرسی استانداری و مدیر کل بهزیستی استان بوشهر با قید فوریت مسئول بررسی موضوع و شناسایی عوامل آن شدند.

استاندار بوشهر دلجویی شایسته از معلولان را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: رفع مشکلات معلولان پیگیری و مطالبات این عزیزان در کوتاه‌ترین زمان برطرف شود.

محمدی‌زاده خدمات مطلوب به این قشر جامعه را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: خدمات به جامعه معلولان نباید مقطعی باشد.

همچنین معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر در اطلاعیه‌ای از دستگیری عامل ضرب و جرح کودکان معلول در بوشهر خبر داد و گفت: با اقدامات اطلاعاتی ضمن شناسایی مخفیگاه عامل این حادثه در کمتر از یک ساعت پس از انتشار این فیلم  در عملیات غافلگیر کننده این فرد دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد.

About The Author

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 WooCommerce Floating Cart

No products in the cart.

X