وضعیت افتضاح کسب و کار در بوشهر + نمودار

عصر بوشهر، بوشهر همچنان از نظر امنیت و مساعد بودن محیط کسب و کار جزو سه استان نامناسب کشور ارزیابی می شود.
کد خبر : 2311
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۴۲

عصر بوشهر، در تازه ترین گزارش پایش محیط کسب و کار که مربوط به تابستان امسال است، بوشهر در میان 5 استان انتهایی کشور جا گرفته است.به گزارش خلیج فارس، وضعیت کسب و کار در استان بوشهر با منابع خدادادی از استانی مثل کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری بدتر ارزیابی شده است.

در این پایش که براساس ارزیابی فعالان بخش خصوصی از شاخص های موثر بر فضای کسب و کار می باشد، وضعیت بوشهر از متوسط کشوری هم نامناسب تر بوده و 6.24 درنظر گرفته شده است (هرچه این عدد به 10 نزدیک تر باشد نامساعد تر است)

پاشنه آشیل کسب و کارها در بوشهر کدامند؟

اما چرا جایگاه استان بوشهر در شاخص محیط کسب‌وکار تا این حد نامناسب است؟

برای پاسخ به این سؤال باید سراغ تحلیل شاخص‌های 28 گانه ای برویم که براساس آن فعالان بخش خصوصی هر استان به سوالات پاسخ می دهند.

این شاخص‌ها را می‌توان در سه یا چهار دسته‌بندی اصلی قرار داد؛ برخی شاخص‌ها مربوط به محیط کسب‌وکار هستند، گروهی مربوط به نحوه تعامل دستگاه‌های دولتی با فعالان اقتصادی‌اند و شاخص‌هایی هم مربوط به زیرساخت‌های کسب‌وکار هستند و گروهی دیگر تعامل مشتریان واحدهای تولیدی را بازگو می‌کنند.

براین اساس، بیشترین مشکل کسب و کار استان بوشهر در شاخص های «دشواری تامین مالی از بانک ها، بی تباتی در قوانین و رویه های اجرایی و غیرقابل پیش بینی بودن قیمت ها و مواد اولیه محصولات» ارزیابی شده است.

About The Author

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 WooCommerce Floating Cart

No products in the cart.

X