هشدار به کشاورزان بوشهر درباره یک کود ممنوعه

عصر بوشهر، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توزیع کود بدون مجوز ممنوع است گفت: با توزیع‌کنندگان کود غیرمجاز کشاورزی PAK برخورد می‌شود.
کد خبر : 2116
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۷:۲۸

عصر بوشهر، کبری توکلی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه توزیع و مصرف کود کشاورزی باید براساس مجوز قانونی انجام شود اظهار داشت: از کود شیمیایی فاقد مجوز مؤسسه آب و خاک کشور جلوگیری و با خاطیان برخورد می‌شود.

وی با اشاره به پخش کود غیرمجاز در برخی نقاط کشور گفت: پیرو تأکید مؤسسه آب و خاک کشور، کود «پک» تحت عنوان معجزه‌گر سبز یا PAK در مناطق مختلف کشور به‌صورت غیرمجاز در حال پخش است که با متخلفان برخورد می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون این نوع کود در استان بوشهر مشاهده نشده است گفت: براساس تأکیدات مؤسسه تحقیقات آب و خاک کشور استفاده از این کود فاقد مجوز، ممنوع است.

توکلی استفاده این کود را ممنوع دانست و تأکید کرد: در صورت مشاهده این نوع کود برای جلوگیری از خسارت به محصولات کشاورزی به نخستین مرکز جهاد و گروه نظارت پایش کودی اعلام تا با متخلفان و توزیع‌کنندگان برخورد قانونی شود.

وی اضافه کرد: کود تقلبی و غیرمجاز در بخش کشاورزی جایگاهی ندارد و با این موارد به‌صورت قاطع و قانونی برخورد می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه کود تقلبی به خاک و محصول کشاورزی آسیب وارد می‌کند گفت: همه کشاورزان و دست‌اندرکاران در تعامل بیشتر از فعالیت این سودجویان جلوگیری کنند.

توکلی بیان کرد: فروشندگان کود غیراستاندارد و تقلبی کشاورزی مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرند.

About The Author

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 WooCommerce Floating Cart

No products in the cart.

X