بوشهر در حال حذف از حمل و نقل هوایی کشور

عصر بوشهر، اتفاقی که نشانه بی کفایتی مدیران و نمایندگان استانی است.
کد خبر : 2202
تاریخ انتشار : شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۱۰

به گزارش عصر بوشهر به نقل از خلیج فارس، در حالی که به دلیل مسافت طولانی یوشهر تا پایتخت، حمل و نقل هوایی یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی مرکز استان با تهران می باشد، بی اعتنایی سازمان هواپیمایی کشوری – همزمان با بی عملی مدیران استانی- شرایط پروازهای بوشهر به تهران با را چالش جدی مواجه کرده، به گونه ای که مسافرینی که از قبل بلیط بوشهر- تهران و بالعکس را با دردسرهای زیاد تهیه کرده اند با اعلام کنسلی های پی در پی رو برو شده و عملا امکان برنامه ریزی برای سفر به مرکز کشور از آنها سلب می گردد.

بررسی خبرنگار «خلیج فارس» حاکی از آن است که شرایط کنسل شدن پرواز طی هفته های اخیر در مسیر بوشهر به تهران با هیچ یک از استان های هم طراز قابل مقایسه نبوده و حتی برخی از استان های محروم کشور نیز از شرایط بهتری نسبت به بوشهر برخوردارند.

اگر چه شرایط نامناسب پرواز های مسیر بوشهر به تهران و بالعکس صدای امام جمعه بوشهر را هم درآورد و انتظار می رفت که طی روزهای گذشته و با اتمام سفرهای زیارتی عتبات عالیات و مشهد در آخر صفر، شرایط پروازهای نیز به حالت عادی بازگردد، اما به نظر می رسد مسئولین هواپیمایی کشوری در سایه بی عملی مدیران و نمایندگان استان بوشهر، اراده ای برای بهبود شرایط ندارند.

بوشهر همواره از نداشتن حامی جدی در پایتخت رنج برده و نگاه مرکز نشینان به استان صرفا به عنوان تامین کننده خزانه بوده است. این در حالی است که مدیران ارشد استان و نمایندگان مجلس نیز پس از سالها نتواستند زیرساخت های حمل و نقل استان را به شکل قابل قبولی بهبود بخشیده و دولت ها را وادار به تمکین برای استیفای حقوق حقه مردم استان کنند.

اگرچه روند کند و لاک پشتی راه آهن بوشهر- شیراز و پروژه به خواب رفته بزرگراه بوشهر- شیراز نشان از فراموش شدن بوشهر در نقشه حمل نقل کشوری است، اما به نظر می رسد سندی از بی لیاقتی مدیران و نمایندگانی است که طی چند دهه گذشته تاکنون چند مدتی جایگاه مسئولیت ها را اشغال کرده اند.

گفتنی اگرچه بسیاری از استان ها داری ایرلاین های اختصاصی بوده و حتی برخی مانند فارس چند ایرلاین را ثبت نموده و فعال می باشند، اما شنیده شده پس از سالها اکنون که یکی از شرکت های استانی درخواست ثبت ایرلاین برای استان داشته، در پیچ و خم کاغذ بازی های ادارای سازمان هواپیمایی کشوری گرفتار شده و عملا اقدام موتری برای اینکه استان بوشهر پس از دهه ها صاحب ایرلاین مستقلی شود صورت نگرفته است.

قطعا درصورت راه اندازی ایرلاین اختصاصی استان بوشهر و تامین ناوگان هوایی مورد نیاز (که به نظر می رسد سرمایه گذار متقاضی برای این کار توانمندی دارد) می تواند به رقابتی شدن فعالیت ایرلاین ها در استان و رفع و رجوع برخی از نیاز حمل و نقل هوایی استان منجر شود.

مسئولان و نمایندگان استانی در خصوص ملزم کردن هواپیمایی کشوری برای سامان دادن به پروازهای بوشهر که فعلا ناتوان مانده اند، باید دید برای راه اندازی ایرلاین اختصاصی بوشهر چقدر همت خواهند داشت؟

About The Author

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 WooCommerce Floating Cart

No products in the cart.

X