به مدت ۲ ماه؛ صید ماهی شیر در استان بوشهر ممنوع شد

عصر بوشهر، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: صید انواع ماهیان شیر با روش گوشگیر با هدف حفظ ذخایر این آبزی به مدت ۲ ماه ممنوع است.
کد خبر : 1997
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۳۰

عصر بوشهر، بیژن ساسانی‌پور در نشست بررسی وضعیت صید آبزیان در نوار ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: ۹ هزار صیاد استان بوشهر صید میگو را از ۱۷ مرداد ماه در آب‌های استان آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت صیادان با استفاده از شناورهای مختلف از جمله قایق و لنج خاطرنشان کرد: در راستای حفظ ذخایر آبزیان در زیستگاه‌های مختلف خلیج فارس صید میگو با کشتی صنعتی ممنوع است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با اشاره به عضویت ایران در کمیسیون منطقه‌ای شیلات افزود: بر اساس تصمیم‌ها و مصوبه‌های کمیسیون منطقه شیلاتی، صید انواع ماهیان شیر با روش گوشگیر با هدف حفظ ذخایر این آبزی ارزشمند و شروع تخم‌ریزی آن به مدت ۲ ماه از ۲۵ مرداد تا ۲۵ مهر ماه در استان بوشهر ممنوع است.

ساسانی‌پور در ادامه از جامعه صیادان و تشکل‌های صیادی استان بوشهر خواست در راستای اجرا هرچه بهتر طرح ممنوعیت صید ماهی شیر، از صید این نوع ماهی با تور گوشگیر خودداری کنند.

وی افزود: در بازه زمانی تعیین شده ممنوعیت صید ماهی شیر، نظارت کامل بر روند اجرا صدور مجوز صید و یگان حفاظت منابع آبزیان انجام و با متخلفین برخورد می‌شود.

About The Author

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 WooCommerce Floating Cart

No products in the cart.

X