صیادان بوشهری ۲۴۸ تن میگو صید کردند

عصر بوشهر، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر از صید ۲۴۸ تن میگو به‌دست صیادان بوشهری از آغاز فصل صید میگو تا کنون خبر داد.
کد خبر : 2037
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

عصر بوشهر، بیژن ساسانی‌پور با اشاره به آغاز صید میگو در صیدگاه‌های خلیج فارس محدوده استان بوشهر از ۱۷ مرداد، افزود: ۹ هزار صیاد با دریافت مجوز لازم با شناور‌های خود (لنج و قایق) در صید میگو در سواحل استان بوشهر فعالیت دارند.

وی صدور مجوز صید میگو برای ۴۶۰ فروند لنج صیادی در بنادر صیادی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: ۵۸۲ قایق صیادی هم در صید میگو مشارکت دارند که با صدور مجوز لازم از بنادر صیادی استان بوشهر راهی دریا می‌شوند.

به گفته معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر صیادان بوشهری در ۸ روز گذشته و از آغاز فصل صید میگو تا کنون ۲۴۸ تن میگو در ۵ منطقه ساحلی و صیدگاه‌های استان بوشهر صید و در ۲۷ اسکله استان تخلیه کرده‌اند.

وی از پیش‌بینی صید یک‌هزار و ۶۰۰ تن میگو در فصل جاری صیادی خبر داد که به میزان صید پارسال است.

ساسانی‌پور با تاکید بر این‌که قیمت میگو بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، گفت: ممکن است قیمت فروش میگو در اسکله‌های صیادی از قیمت عرضه شده در بازار ارزان‌تر باشد.

وی فاکتور‌های اساسی در قیمت میگو را اندازه، کیفیت و عرضه و تقاضا عنوان کرد و افزود: کیفیت میگو در بازار پسندی و قیمت آن بسیار مهم است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان یادآور شد: ببری سبز یا صورتی بهترین و مطلوب‌ترین گونه میگو محسوب می‌شود که بیش از ۷۰ درصد صید صیادان بوشهری را این‌گونه و ۳۰ درصد دیگر را میگوی سفید یا سرتیز تشکیل می‌دهند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

About The Author

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 WooCommerce Floating Cart

No products in the cart.

X