جانمایی ۲۶ هزار هکتار اراضی منطقه آزاد بوشهر

عصر بوشهر، مدیرکل ثبت املاک و اسناد استان بوشهر از انجام عملیات جانمایی ۲۶ هزار هکتار اراضی منطقه آزاد تجاری و صنعتی بوشهر خبر داد و گفت: برای ثبت نهایی و صدور سند اقدامات لازم انجام شده است.
کد خبر : 2514
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

عصر بوشهر: محمدرضا بزرگمهر در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به انجام عملیات حدنگاری در اراضی ملی، منابع طبیعی و اراضی ساحلی، اظهار داشت: اکنون 14 واحد ثبت املاک و اسناد در نقاط مختلف استان بوشهر فعالیت می‌کند.

وی از فعالیت 110 دفترخانه اسناد رسمی در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: راه‌اندازی 97 دفترخانه دیگر در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر فعالیت 39 دفتر ازدواج و 97 دفترخانه طلاق در استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: قانون حدنکاری و کاداستر در اراضی ملی، کشاورزی و منابع طبیعی از بروز اختلاف و هر گونه فساد جلوگیری کرده است.

بزرگمهر مساحت اراضی منابع طبیعی استان بوشهر را 1.7 میلیون هکتار دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 1.6 میلیون هکتار اراضی منابع طبیعی استان بوشهر معادل 99 درصد دارای سند ثبتی شده است.

وی به اراضی حریم 60 متری ساحل دریا استان بوشهر پرداخت و خاطرنشان کرد: در این اراضی سال گذشته در 2 ماه 2 هزار و 912 هکتار و در سال جاری 2 هزار و 795 هکتار اراضی ساحلی ثبت و دارای سند ثبتی شدند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر صدور سند در اراضی کشاورزی و باغات را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: برای 50 هزار هکتار اراضی کشاورزی قرارداد لازم برای مستندسازی و تهیه نقشه تنظیم شد.

بزرگمهر اضافه کرد: تاکنون 199 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان بوشهر شناسایی شده که برای 108 هزار هکتار آن تاکنون سند صادر شده است.

وی صدور سند برای اراضی وزارت دفاع از جمله پایگاه هوایی، دریایی، سپاه پاسداران و انتظامی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تاکنون یک هزار و 432 فقره سند برای این مجموعه‌ها صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر صدور سند برای 4 هزار و 500 هکتار اراضی در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: برای منطقه آزاد تجاری و صنعتی بوشهر اقدامات لازم برای ثبت، صدور سند و جانمایی انجام شده است.

بزرگمهر از انجام عملیات جانمایی 26 هزار هکتار اراضی منطقه آزاد تجاری و صنعتی بوشهر خبر داد و گفت: برای ثبت نهایی و صدور سند اقدامات لازم انجام شده است.

وی تعویض سند دفترچه‌ای را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در 7 ماه امسال 38 هزار سند مالکیت دفترچه‌ای به تک برگ تبدیل شده و اکنون 120 هزار سند دفترچه‌ای در اختیار مردم است که باید هر چه زودتر تعویض شود.

About The Author

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 WooCommerce Floating Cart

No products in the cart.

X