طرح جمع آوری کودکان کار در بوشهر آغاز شد

عصر بوشهر، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر گفت: طرح جمع آوری کودکان کار با همکاری دستگاه‌های متولی در این شهر آغاز شد.
کد خبر : 2427
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲

عصر بوشهر: امیر حسین احمدپور” روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: در این طرح کودکان زیر ۱۸ سال که در خیابان مشغول کار دستفروشی هستند پس از جمع آوری در بهزیستی با اسکن عنبیه چشم ثبت سامانه‌ای کشوری می‎‌شوند.

(عنبیه چشم همانند اثر انگشت، منحصر به فرد است و قابلیت تفکیک دارد، با بکارگیری سامانه عنبیه، افراد دیگر نمی‌توانند هویت واقعی خود را با دادن اسم و مشخصات دروغین از پلیس پنهان کنند درحالیکه در اثر انگشت، امکان اینکه با انجام شیوه‌های نادرستی، چون سائیدگی آثار انگشت خود، هویت خود را پنهان نگه دارند، وجود دارد.)

وی افزود: این افراد چنانچه ایرانی باشند پس از ثبت در سامانه عنبیه از آن‌ها تعهد گرفته می‌شود و در صورتی که از اتباع خارجی باشند امور ساماندهی آنان در اداره اتباع خارجی پیگیری می‌شود.

احمدپور ادامه داد: کودک کار تبعه خارجی در اداره اتباع مدرک‌های آنان ضبط و با دادن تعهد آزاد می‌شوند که در صورت فعالیت مجدد فعالیت آنان به منزله جرم تلقی شده و باید به اردوگاه و سپس کشور زادگاه خود برگردند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر گفت: در غربالگری کودکان کار ایرانی، چنانچه این افراد بی سرپرست یا بد سرپرست باشند برای توانمندسازی شغلی و در صورت نیاز حمایت از آنان برای ادامه تحصیل توسط سازمان‌های مربوطه اقدام می‌شود.

احمدپور اضافه کرد: در طرح جمع آوری کودکان کار در بوشهر اداره‌های بهزیستی، اتباع خارجی و نیروی انتظامی شهرستان نیز با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر همکاری می‌کنند.

About The Author

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 WooCommerce Floating Cart

No products in the cart.

X