جهادکشاورزی: قیمت مرغ و گوشت در استان کاهشی شد

عصر بوشهر، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: فراوانی عرضه مرغ موجب کاهشی شدن قیمت‌ها در این استان شده به نحوی که اکنون قیمت مرغ در بازار به هر کیلو ۸۰ تا ۸۱ هزار تومان رسیده است.
کد خبر : 2058
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۳۷

به گزارش عصر بوشهر به نقل از ایرنا، سید عبدالحسین موسوی فرد اظهار کرد: در ۲ ماه گذشته برخی اوقات قیمت مرغ به هرکیلوگرم ۱۰۰ هزار تومان هم رسید؛ اما با تامین نهاده و جوجه یک روزه میزان تولید افزایش و قیمت مرغ کاهش پیدا کرد.

وی یادآور شد: در کشور از ۱۰۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در ماه به ۱۳۵ میلیون قطعه جوجه ریزی درماه رسیدکه در کل کشور و استان بوشهر این فراوانی عرضه موجب روند کاهشی قیمت‌ها شد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: با توجه به تولید مناسب در استان و جوجه ریزی در تیر و مرداد روند کاهشی قیمت تداوم می‌یابد و پیش بینی شده تا قیمت مصوب ۷۳ تا ۷۵ هزار تومان کاهش پیدا کند.

موسوی فرد افزود: پیش بینی شده تا یک ماه آینده باید برای خرید تضمینی و جمع کردن مرغ گرم در بازار اقدام شود تا با این خرید از ضرر مرغداران جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: علت افزایش قیمت گوشت قرمز نیز ، کاهش عرضه دام زنده در میادین و کشتارگاه‌ها است.

موسوی فرد گفت: این وضعیت ریشه در وضعیت مطلوب بارندگی، تامین نهاده‌ها و جبران خروج دام‌های مولدی بود که سال‌های قبل کشتار شده بود و از سویی شرایط اقتصادی ایجاب می‌کرد دامداران، دام خود را بخوبی عرضه نکنند.

وی افزود: در این زمینه در یک ماه اخیر روزانه ۱۲۰ تن گوشت کشتار از سیستان و بلوچستان تامین شده که پیش بینی شده تا چند روز آینده این میزا به ۲۵۰ تن در روز برسد.

وی یادآور شد: سهم استان بوشهر هم روزانه سه تا چهار تن بوده که در صورتی که به ۱۰ تن در روز برسد به طور قطع روند کاهشی قیمت گوشت قرمز در استان شتاب می گیرد.

موسوی فرد عنوان کرد: گوشت قرمز شامل گوشت گوساله بدون استخوان و گوشت گوسفندی به صورت شقه وارد استان می‌شود که قیمت در فروشگاه‌های منتخب هر کیلو گرم ۳۵۰ تا ۳۷۰ هزار تومان است.

About The Author

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 WooCommerce Floating Cart

No products in the cart.

X