۱۲۱۸ نفر در آموزش و پرورش بوشهر استخدام می‌شوند

عصر بوشهر، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برای جبران بخشی از کمبود معلم، تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان استان و تعدادی نیز از طریق آزمون جذب آموزش و پرورش می‌شوند.
کد خبر : 2211
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۶:۵۴

به گزارش عصر بوشهر، علی موحدی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، بیان کرد: ۲۶۵ هزار دانش‌آموز با ۱۵ هزار معلم در ۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه در شهر‌ها و روستا‌های استان فعالیت تحصیلی خود را آغاز کرده‌اند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱۱ معلم و ۴۷۱ دانش‌آموز شهید استان بوشهر گفت: یک چهارم شهدای استان بوشهر را فرهنگیان و یا دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه یک دوم کارمندان دستگاه‌های اجرایی و اداری استان بوشهر در مجموعه آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، افزود: از مجموع جمعیت استان بوشهر بیش از ۸۰۰ هزار نفر آنان با آموزش و پرورش ارتباط مستقیم دارند.

وی یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش را اردو‌های راهیان نور دانست و یادآور شد: در سال تحصیلی گذشته ۷ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز استان به این اردو‌ها اعزام شدند که پیش‌بینی می‌شود امسال ۹ هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان نور اعزام شوند.

موحدی اردوی راهیان توسعه و پیشرفت را از دیگر برنامه‌ها در حوزه دانش‌آموزی عنوان و اضافه کرد: در سال تحصیلی گذشته دو هزار دانش‌آموز به این اردو اعزام شدند و امسال نیز برای اعزام ۱۲ هزار دانش‌آموزان استان به اردوی توسعه و پیشرفت برنامه‌ریزی شده است.

وی با تشریح برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی دانش‌آموزان یکی از کمبود‌های این حوزه را معلم دانست و گفت: در سال تحصیلی جدید یک‌هزار و ۲۰ معلم استان بوشهر بازنشسته شدند که برای جبران کمبود معلم مدارس اقدامات لازم انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام را یکی از برنامه‌ها برای جبران کمبود معلم مدارس عنوان کرد و افزود: سهمیه استان بوشهر در استخدام معلم در مقطع ابتدایی و دانش‌آموزان استثنایی ۲۹۱ نفر است که زمینه جذب ۱۸۶ نفرشان تا کنون با برگزاری آزمون استخدامی فراهم شده و بقیه نیز تا پایان سال جذب می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای استخدام دبیر اقدامات مهمی انجام شده است، ادامه داد: سهمیه آموزش و پرورش استان بوشهر برای جذب ۳۲۷ دبیر اعلام شده که پس از برگزاری آزمون و مصاحبه استخدام می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر برنامه‌ریزی برای جذب مربی پرورشی و مشاور تحصیلی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: پیشنهاد استخدام ۳۰۰ مربی پرورشی و مشاوره تحصیلی در آموزش و پرورش استان بوشهر ارائه شده است.

موحدی اضافه کرد: علاوه بر جذب این تعداد معلم، دبیر و مربی پرورشی، زمینه استخدام ۶۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان استان نیز فراهم شده و در مجموع در سال تحصیلی جدید یک‌هزار و ۲۱۸ نفر در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می‌شوند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

About The Author

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 WooCommerce Floating Cart

No products in the cart.

X