امام جمعه بوشهر: مردم بوشهر از درآمدهای استان سهم کمی دارند

عصر بوشهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با وجود اینکه استان بوشهر درآمد اول سرانه کشور است اما مردم از درآمدی که استان دارد بهره کمی دارند.
کد خبر : 2187
تاریخ انتشار : شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۶:۵۹

به گزارش عصر بوشهر به نقل از مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار مسئولان حساب ۱۰۰ امام در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: خدمت به محرومین بسیار مهم است و این نعمتی است که خداوند به شما داده است.

امام جمعه بوشهر افزود: کار ساخت مسکن مهمترین نیاز انسان است لذا خداوند وقتی کره زمین را از آب خارج کرد تا محل زندگی انسان شود، کعبه احداث شد و این نشان می‌دهد که خانه مهمترین مساله و نیاز انسان است.

وی بیان داشت: در استان تقریباً ۱۰۰ هزار خانوار منزل ندارند که برخی زیر نظر کمیته امداد امام خمینی (ره) و برخی زیر نظر بهزیستی هستند و این دو نهاد تأمین می‌کنند، اما درصد بالایی هم فاقد زمین و توان مالی برای تأمین ملک ندارند.

آیت الله صفایی بوشهری خواستار توجه ویژه به استان در موضوع جذب اعتبارات برای احداث مسکن شد و گفت: بوشهر سومین اقتصاد ایران در تولید ناخالص ملی و استان اول در تولید درآمد سرانه کشور هستیم و از جهتی مناطق نفتی ما برخوردار هستند و همین باعث می‌شود که اگر خانواده فقیر در این مناطق باشند این فقر خود را بیشتر نشان می‌دهد و لذا تفاوت طبقاتی در استان وجود دارد.

آیت الله صفایی بوشهری ابراز داشت: با وجود اینکه استان بوشهر درآمد اول سرانه کشور است اما مردم استان از در آمدی که این استان دارد بهره برداری کمی دارند.

وی با بیان اینکه مدیریت اقتصاد محرومین به ویژه در حوزه مسکن بسیار مهم است افزود: از این رو بنیاد مسکن به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر پیشنهاد ساخت مسکن سازمانی ویژه زوجین جوان و کم بضاعت را مطرح کرد و گفت: جوانانی که ازدواج می‌کنند و فاقد مسکن هستند و یا توانایی تهیه را ندارند رأی مدت کوتاه در حد پنج سال به صورت اجاره‌ای از این منازل استفاده کنند.

About The Author

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 WooCommerce Floating Cart

No products in the cart.

X