۸۱ درصد تصادف‌های بوشهر عامل انسانی دارد

عصر بوشهر، رئیس پلیس راهور استاند بوشهر گفت:براساس ارزیابی انجام گرفته در چهار ماهه ابتدایی امسال، توجه کردن به جلو، رعایت نکردن حق تقدم، حرکت دنده عقب، تغییر مسیر ناگهانی، گردش به طرز اشتباه و نداشتن توانایی در کنترل وسیله نقلیه ۶ عامل اصلی ۸۱ درصد سوانح رانندگی در معابر درون شهری استان بوشهر است.
کد خبر : 2063
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۴۱

عصر بوشهر، جابر پاپری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این موضوع بیانگر آن است کل تخلفات رانندگی و خطاهای انسانی عامل اصلی و تعیین کننده‌ای در شکل گیری تصادف‌های درون شهری استان دارد.

وی بیان کرد: مهمترین عوامل حواس پرتی و عدم توجه کافی به جلو نیز به دلیل استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، استفاده از مشروبات الکلی و مواد مخدر، حمل و در آغوش گرفتن حیوانات و سرگرم شدن با آن ها، در آغوش گرفتن کودکان در حین رانندگی، عدم استفاده از سامانه روشنایی در تاریکی هوا و استفاده از چراغ با نور خیره کننده یا نورافکن نام برد.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر توصیه کرد: شهروندان هم استانی باید از هرگونه رفتار مغایر با قانون رانندگی و حقوق شهروندی اجتناب و با همکاری پلیس جامعه ای ایمن و به دور از رفتارهای خطرناک و حوادث رانندگی داشته باشیم.

وی یادآور شد: طرح کنترل و تشدید برخورد با رانندگان حادثه ساز و بر هم زننده نظم ترافیکی از امروز تا پایان شهریورماه به منظور کاهش تصادفات درون‌شهری، اجرا می‌شود.

پاپری ادامه داد: رفتار پلیس راهور در بستر قانون انجام می‌شود و اجازه نمی‌دهیم عده‌ای هر چند محدود از رانندگان متخلف، امنیت شهروندان را به مخاطره بیاندازند.

About The Author

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 WooCommerce Floating Cart

No products in the cart.

X