تورم بوشهر در وضعیت گل و بلبل!

عصر بوشهر، اگرچه اغلب بوشهری ها احساس شان می گوید نرخ کالا و خدمات در این استان گرانتر از سایر نقاط کشور است، اما مدتی است مرکز آمار در گزارش های ماهیانه اش به رد آن می پردازد.
کد خبر : 2524
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱

به گزارش عصر بوشهر به نقل از خلیج فارس، در گزارش اخیر که مربوط به نرخ تورم آبان ماه سالجاری می باشد، در شاخص تورم سالانه (تفاوت آبان گذشته تا آبان امسال) بوشهر در رده 31 کشور و پایین تر از تهران قرار گرفته است.

به عبارتی، مرکز آمار با اعلام شاخص 41.4 درصد برای تورم بوشهر طی یکسال اخیر، این استان را در بهترین شرایط بعد از پایتخت اعلام کرده است.

همچنین در این گزارش، نرخ تورم بوشهر طی آبان ماه نسبت به ماه قبل 1.8 واحد بیشتر شده که از متوسط کشوری (2.2) پایین تر و جزو سه استان دارای مناسب ترین شرایط می باشد.

دو دیدگاه درباره نرخ تورم بوشهر

با توجه به اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر وظیفه پایش و اعلام قیمت کالاها و خدمات موردنظر برای مرکز آمار ایران را برعهده دارد، برخی معتقدند عدم احصاء دقیق نرخ ها باعث شده بین نرخ تورم احساسی با تورم آماری فاصله باشد.

با این حال استاندار بوشهر نظر دیگری دارد و عملکرد موفق مسئولان را دلیل این کاهش می داند.

احمد محمدی زاده پیش این گفته بود: «در دولت سیزدهم نرخ تورم استان بوشهر در میان پایین ترین استان ها بعد از تهران می باشد. تهران به دلیل اینکه پایتخت است کنترل های بیشتری بر بازار آن می باشد، بوشهر نیز پیگیری ها پیرامون تنظیم بازار باعث این توفیق شده است.»

About The Author

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 WooCommerce Floating Cart

No products in the cart.

X