بوشهری ها ۲.۸ میلیارد تومان صدقه دادند

عصر بوشهر، خودکفایی ۲۳۰۰ خانوار/ بیش از ۴۲ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد است/ پشت نوبتی نداریم.
کد خبر : 2011
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۵۷

عصر بوشهر، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر با اشاره به توزیع ۴۳ هزار صندوق صدقات و وجود ۱۳ هزار و ۹۴۴ مشترک الکترونیکی صدقه در استان گفت: طی چهار ماهه امسال ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان صدقه در استان جمع‌آوری شده است.

عباس روشن در نشست خبری با بیان اینکه ۱۸۷ مرکز نیکوکاری در استان فعالیت دارد، تصریح کرد: طی سال جاری ۱۳۰ میلیارد تومان جذب داشته‌ایم که نسبت به دوره مشابه 45 درصد رشد را نشان می‌دهد.

بیش از ۴۲ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد

روشن ادامه داد: در حال حاضر ۴۲ هزار و ۴۶۴ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر هستند که شامل ۸۹ هزار و ۴۸۸ مددجوی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ هزار خانوار دارای سرپرست زن و ۲۰ هزار خانوار دارای سرپرست مرد هستند اضافه کرد: ۳۸ هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد استان هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به اینکه هزار و ۸۰ خانواده مشمول بیمه اجتماعی شده‌اند خاطرنشان کرد: چهار خدمت در حوزه بهداشت و درمان ارائه می‌شود که در چهار ماهه امسال ۴۰ هزار نفر خدمت با هزینه ۳۱ میلیارد تومان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه دنبال فربه کردن کمیته امداد نیستیم ادامه داد: در حال حاضر هیچ پشت‌نوبتی برای دریافت خدمات از کمیته امداد در استان بوشهر نداریم.

۱۴ هزار دانش‌آموز تحت پوشش داریم

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر افزود: ۱۴ هزار دانش‌آموز را تحت پوشش داریم که ۲۳۱ دانش‌آموز نخبه و استعداد برتر بوده و ۱۲۰ دانش‌آموز در مجتمع خوابگاهی ساکن هستند و ۸۸۰ دانشجو و طلبه تحت حمایت هستند.

روشن از پرداخت تسهیلات به ۱۳ هزار و ۳۲۸ طرح اشتغال در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: امسال ۱۱ هزار طرح اشتغال برای ما در نظر گرفته شده است.

خودکفایی ۲۳۰۰ خانوار

وی خودکفایی مددجویان را یک اولویت مهم دانست و ادامه داد: پارسال ۲ هزار و ۳۰۰ خانوار توانمندسازی شد و امسال نیز سه هزار خانوار توانمندسازی خواهند شد.

به نوشته خلیج فارس، مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به حمایت از هفت هزار و ۸۱۰ فرزند ایتام و محسنین (بدسرپرست) اظهار داشت: سرانه ایتام در حال حاضر یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان و سرانه محسنین ۴۹۰ هزار تومان است که تلاش داریم امسال سرانه ایتام به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سرانه محسنین به ۷۰۰ هزار تومان برسد.

About The Author

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 WooCommerce Floating Cart

No products in the cart.

X