جهان با اینترنت ماهواره‌ای، اهالی تنگک درگیر آنتن دهی!

عصر بوشهر، متأسفانه با وجود پیشرفت روزافزون فناوری و وجود اینترنت ماهواره‌ای و مخصوصا پروژه‌ی استارلینک در کشورهای پیشرفته، ولی هنوز در بسیاری از نقاط کشور از جمله شهرهای مختلف استان بوشهر شاهد عدم وجود آنتن‌دهی مناسب اپراتورهای همراه و اینترنت هستیم.
کد خبر : 2304
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۲۱
جهان با اینترنت ماهواره‌ای، اهالی تنگک درگیر آنتن دهی!

عصر بوشهر – سعید ابراهیمی: متأسفانه با وجود پیشرفت روزافزون فناوری و وجود اینترنت ماهواره‌ای و مخصوصا پروژه‌ی استارلینک در کشورهای پیشرفته، ولی هنوز در بسیاری از نقاط کشور از جمله شهرهای مختلف استان بوشهر شاهد عدم وجود آنتن‌دهی مناسب اپراتورهای همراه و اینترنت هستیم.

با وجود اینکه امروز آنتن‌دهی موبایل و اتصال به اینترنت از نیازهای ضروری مردم است، ولی این مساله به عنوان یک معضل در بسیاری از نقاط کشور به ویژه استان بوشهر از جمله محلات تنگک 2 و 3 بوشهر وجود دارد.

از جمله این نقاط می‌توان به خیابان استادیوم شهید نادر مهدوی تا تنگک 3 که جمعیت بسیاری در این منطقه ساکن هستند و با مشکلات بسیاری در زمینه زیرساخت تلفن همراه و اینترنت درگیرند اشاره کرد، طوری که اهالی فاقد پوشش شبکه مناسب هستند و با وجود پیگیری های متعدد ساکنین، اقدام جدی صورت نگرفته و نیازمند رسیدگی مسئولین می‌باشد.

استان بوشهر در سالهای اخیر نه تنها در ارتباطات موبایلی بلکه در توسعه زیرساخت‌هایی مثل فیبر نوری نیز وضع خوبی ندارد.

بگذریم که بسیاری از نقاط استان بویژه در روستاها و حتی برخی شهرها از پوشش مناسب تلفن و اینترنت سیار بی بهره اند اما اینکه چرا در توسعه فیبرنوری در منطقه ای چون تنگک که حجم زیادی از جمعیت مرکز بوشهر در خود جای داده و حتی کسب و کارهای خانگی و سایر الزامات به آن نیازمند است توسعه مدنظر را شاهد نبوده ایم، پرسش های مهمی است که باید به آن پاسخ داده شود.

گفتنی است براساس گزارش ها، فیبر در شهرهایی مانند رشت، قم، یزد و کرج که موافقت و همراهی شهرداری را در اجرای طرح داشته با سرعت در حال انجام است و براساس اعلام منابع متولی تا پایان سال به پوشش بالای ۹۰ درصدی رسیده اند که این یعنی فراهم کردن زیرساخت برای توسعه و رشد اقتصاد دیجیتال در آن شهرها، درحالی که استان بوشهر با توجه به ظرفیت و استقبال مردم از فضای دیجیتال و ایده چندسال پیش برای هوشمند شدن این شهر، هنوز برخی محلات درگیر مشکل آنتن دهی موبایل هستند، دسترسی به فیبر نوری پیشکش!

در پایان با این شرایط که از یکسو شاهد عقب ماندگی در توسعه فیبرنوری در استان بوشهر هستیم و از سویی ارتباطات سیار در استان نیز وضعیت خوبی ندارد، به نظر می رسد تعامل هرچه سریع تر و بهتر نهادهای متولی مثل شهرداری و وزارت ارتباطات می تواند زمینه ساز توسعه اینترنت خانگی و کسب و کارهای خرد باشد تا با توسعه شبکه اینترنت، هم تعادلی در وضعیت ارتباطات استان شکل گیرد و هم از مشکلات مردم در مناطقی نظیر تنگک 2 و 3 کاسته شود.

About The Author

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 WooCommerce Floating Cart

No products in the cart.

X