گلایه برخی خانوار سه فرزندی از اداره راه و شهرسازی استان

تناقص در حرف و عمل/ زمین سه فرزندی در بوشهر متری چند؟!

عصر بوشهر، برخی متقاضیان دریافت زمین های سه فرزندی از اینکه نرخ آماده سازی آن در بوشهر از رقمی که معاون وزیر راه و شهرسازی گفته گرانتر می باشد گلایه مند هستند. برای رفع ابهام از متقاضیان زمین های سه فرزندی در استان بوشهر و شفافیت پیرامون هزینه های آماده سازی این زمین ها، استانداری و دستگاههای نظارتی به ماجرا ورود کنند.
کد خبر : 1559
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۴۳
تناقص در حرف و عمل/ زمین سه فرزندی در بوشهر متری چند؟!

عصر بوشهر، اخیرا در راستای طرح دولت سیزدهم برای افزایش جمعیت، به خانواری که فرزند سوم آنها از آبان 1400 به بعد متولد شده، 200 متر زمین به صورت رایگان اختصاص داده شده است.

اما برخی مشمولان این زمین ها در استان بوشهر از جمله در شهر جدید عالیشهر نسبت به رقم گرانتری که جهت آماده سازی زمین قرار است از آنها اخذ شود نگران بوده و خواستار پاسخگویی اداره کل راه و شهرسازی می باشند.

این افراد با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی و معاون وی در چندین مصاحبه خود با رسانه ها، متوسط هزینه آماده سازی زمین خانوار سه فرزندی را 200 تا 250 میلیون تومان اعلام کرده اند، می گویند: اما اقساطی که در بوشهر برای ما پیش بینی شده، نهایتا به رقم 400 میلیون تومانی می رسد.

این خانوار با اشاره به دادن تعهد محضری برای دریافت پروانه ساخت زمین در سالجاری، ادامه می دهند: با توجه به تنفس دو ساله اقساط آماده سازی زمین های موردنظر، تعهد داده ایم که از دو سال آینده ماهیانه 3 میلیون و 500 هزار تومان اقساط پرداخت کنیم که این رقم هر سال 500 هزارتومان افزایش می یابد. نهایتا طی دوره هشت ساله باید 400 میلیون تومان به عنوان هزینه های آماده سازی زمین پرداخت کنیم.

در همین باره اخیراً سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه زمین برای متقاضیان قانون جوانی جمعیت رایگان است، تصریح کرده: برای آماده سازی آن به طور میانگین 200 میلیون تومان طی 8 سال دریافت می شود.

این افراد می پرسند: سوالی که از وزیر داریم این است که چرا خانواده ها باید برای زمینی که آینده آن مشخص نیست هزینه پرداخت کنند؟! با پرداخت این هزینه آیا می توان زمین واگذار شده را رایگان دانست؟! مسلم است که این قانون برای کسب رضایت مردم نیاز به اصلاح دارد.

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی هم اخیرا گفته: آماده‌سازیِ هرکدام از زمین ها برای دولت حدود 200 میلیون تومان هزینه دارد که در قالب اقساط بلندمدت از متقاضیان اخذ می شود و دیگر هزینه ای ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی: هزینه های آماده سازی زمین شفاف است

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر درباره تفاوت هزینه 400 میلیونی استان با آمار 200 میلیونی وزیر و معاون وزیر جهت آماده سازی زمین خانوار سه فرزندی، اظهار کرد: هزینه های آماده سازی زمین در نقاط مختلف کشور یکسان نیست و شرایط بوشهر طوری است که هزینه ها را بالاتر می برد.

محمود دستغیبی در پاسخ به «خلیج فارس» ادامه داد: این هزینه ها توسط مجموعه دولتی دریافت می شود نه خصوصی، از این رو بحث سودآوری و منافع مالی نداریم. ضمن اینکه دستگاههای نظارتی روی ما احاطه دارند و نمی توانیم بیشتر از آنچه برای آماده سازی زمین هزینه می شود از متقاضیان دریافت کنیم.

وی درباره اینکه در شرایط فعلی یا وزارت راه و شهرسازی هزینه آماده سازی زمین را واقعی بگوید یا استان قیمت بالاتری که دارد اصلاح کند تا تناقضی نباشد، پاسخ شفافی نداد و تنها گفت: واگذاری 200 متر زمین رایگان به مردم برای نخستین بار در ایران رقم خورده و قطعا این کار بزرگ ممکن است با ایراداتی مواجه باشد که در روند اجرا اصلاح می شود.

ضروریست برای رفع ابهام از متقاضیان زمین های سه فرزندی در استان بوشهر و شفافیت پیرامون آنالیز هزینه های آماده سازی این زمین ها، استانداری و دستگاههای نظارتی ورود کرده و درصورت امکان نرخ ها را مطابق برآوردهای اعلامی وزیر راه و شهرسازی و معاون وی تنظیم کنند.

منبع: خلیج فارس

About The Author

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 WooCommerce Floating Cart

No products in the cart.

X