گلایه سه فرزندی ها و پاسخ مدیرکل راه و شهرسازی استان

زمین رایگانی که ۴۰۰ میلیون تومان آب می خورد!

عصر بوشهر، شماری از والدین دارای سه فرزند استان بوشهر که متقاضی دریافت زمین دولتی هستند، از دریافت هزینه 400 میلیون تومانی برای این زمین ها گلایه دارند.
کد خبر : 928
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۳۷
زمین رایگانی که ۴۰۰ میلیون تومان آب می خورد!

به گزارش عصر بوشهر به نقل از خلیج فارس، یکی از طرح های دولت در راستای جوانی جمعیت و حمایت از فرزندآوری، اختصاص 200 متر زمین به افرادی است که فرزند سوم آنها از آبان 1400 به بعد متولد شده است.

در روزهای اخیر مدیرکل راه و شهرسازی استان از تایید هزار و 100 متقاضی زمین دولتی در بوشهر خبر داد، استاندار هم از آغاز واگذاری 1000 قطعه زمین رایگان به مشمولان قانون جوانی جمیعت در استان طی عید قربان تا عید غدیر سخن گفته است.

زمین رایگانی که 400 میلیون تومان آب می خورد!

در همین راستا، برخی مشمولان سه فرزندی در بوشهر از دریافت هزینه های جانبی برای زمین هایی که مسئولان می گویند رایگان است گلایه مند می باشد و آن را برخلاف تبلیغات صورت گرفته ارزیابی می کند.

یکی از این والدین سه فرزندی ساکن شهر بوشهر که در فاز 6 عالیشهر زمین دولتی به وی اختصاص یافته، به خلیج فارس می گوید: 200 متر زمین به ما داده اند، اما در ازای آن در دفتر اسناد رسمی از ما تعهد گرفته اند که ماهیانه 3 میلیون و 500 هزار تومان قسط بدهیم و هر سال به طور پلکانی 500 هزار تومان به این رقم اضافه می شود. نهایتا طی 8 سال باید 400 میلیون تومان پرداخت کنیم.

وی این موضوع را برخلاف حرفهای مسئولان و تبلیغات صورت گرفته برای اختصاص زمین رایگان به سه فرزندی ها می داند و ادامه می دهد: اگر 250 میلیون تومان در حسابم بود یا وام می گرفتم، می توانستم همین 200 متر زمین را در فاز 4 خریداری کنم و این همه دنگ و فنگ تعهد محضری هم نداشتم که باید اقساط دهم یا ظرف شش ماه پروانه ساخت بگیرم وگرنه زمین را پس می گیرند.

این شهروند با اشاره به اینکه دولت قرار بود همه دستگاهها را به خط کند که در راستای افزایش جمعیت، زمین رایگان به والدین دارای سه فرزند بدهند، تصریح کرد: توقع مشمولان قانون جوانی جمعیت این است که مشابه سایر همشهریان، تنها هزینه انشعاب آب، برق، گاز و عوارض شهرداری از ما گرفته شود، اما اینکه هزینه آماده سازی زمین و رساندن خدمات هم از جیب مردم تامین کنند، با وعده هایی که مسئولان می دهند متفاوت است.

مدیرکل راه و شهرسازی: دریافت هزینه آماده سازی قانونی است

در این خصوص، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه دریافت هزینه آماده سازی زمین و زیرساخت ها طبق قانون می باشد، به خلیج فارس می گوید: در قانون جوانی جمعیت، اختصاص 200 متر زمین به والدین دارای سه فرزند رایگان است، ولی در همین قانون گفته شده که هزینه آماده سازی و تامین زیرساخت ها با دو سال تنفس و طی اقساط 8 ساله از متقاضیان دریافت می شود.

محمود دستغیبی در گفتگو با خلیج فارس ادامه داد: من هرجا مصاحبه کرده یا پشت تریبون رفته ام به طور شفاف شرایط اختصاص زمین در قانون جوانی جمعیت را بازگو کرده ام.

دستغیبی متعتقد است با همه جوانب، زمین های 200 متری برای مشمولان قانون جوانی جمعیت در استان مقرون به صرفه است، چون هزینه آماده سازی که از سایرین به صورت یکجا دریافت می کنند، از مشمولان طی ده سال دریافت می شود.

About The Author

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 WooCommerce Floating Cart

No products in the cart.

X