دلالان فرار مالیاتی می کنند، اما کارمندان و کارگران همواره زودتر از همه مالیات می‌دهند

عصر بوشهر، وی افزود: متاسفانه ما همواره شاهد بودیم که افراد غیرکارگر و کارمند در صنوف مختلف درگیر واسطه گری و دلالی هستند و هزاران راه برای رسیدن به خدا دارند که مالیات ندهند. ولی آنکه همواره در اولین نگاه قربانی می‌شود و کارش را درست انجام می‌دهد کارمند و کارگر است و پیش از دریافت حقوق از او مالیات می‌گیرند.
کد خبر : 2444
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵

به شیوه آمریکا مالیات می‌گیرند، اما کیفیت زندگی شعب ابی طالب است

افزایش مالیات و همزمان افزایش اندک دستمزد‌ها در سال آینده، نگرانی‌های اقتصادی برای مزدبگیران را افزایش داده است. افراد با یک حساب و کتاب ساده متوجه می‌شوند که با این حقوق انگیزه و بهره وری کار قطعا کاهش خواهد یافت و دلایل خود برای کارکردن را به مرور از دست می‌دهند.

علی شریعتی، فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی، درباره افزایش اخذ مالیات توسط دولت به «انتخاب» گفت: چند مشکل در این بین وجود دارد. دولت تلاش دارد که سبد درآمدی خود را با شرایط تحریمی و اقتصادی فعلی و با تمام ادعا و لابی هایش هنوز نصف عراق می‌فروشد، افزایش دهد. دولت فکر می‌کند برای حل این کمبود، باید سبد درآمدی را تقسیم کند و سبد مالیاتی در اینجا یک محور مهم است. ما هر پولی که می‌شد از این طرف و آن طرف گرفتیم و اثرات آن از بین رفت. نتیجتا در نگاه اول اینکه دولت بخواهد درآمد مالیاتی اش را توسعه دهد و از جا‌هایی که از آن غافل بوده مالیات بگیرد؛ عمل بدی هم نیست.

وی افزود: متاسفانه ما همواره شاهد بودیم که افراد غیرکارگر و کارمند در صنوف مختلف درگیر واسطه گری و دلالی هستند و هزاران راه برای رسیدن به خدا دارند که مالیات ندهند. ولی آنکه همواره در اولین نگاه قربانی می‌شود و کارش را درست انجام می‌دهد کارمند و کارگر است و پیش از دریافت حقوق از او مالیات می‌گیرند.

شریعتی در ادامه درباره فرار مالیاتی اشاره کرد: برخی معتقدند که ظلم به تمامی مردم یکی از مصادیق عدل است؛ فارغ از اینکه این حرف درست است یا غلظ، الان ظلم مالیاتی به همه نیز نرسیده است. من شخصی می‌شناسم که ۲۰ خانه خالی دارد و به خارج رفته است، اگر از ایشان مالیات گرفتند، این حرف درست است، اما اینکه با کد‌های غلط بگوییم که ما می‌خواهیم از سپرده مالیات بگیریم نماد‌های ظلم و بی تدبیری است. این اتفاقی که در حال رخ دادن است، فرار مالیاتی دلالان است، اما کارمندان و کارگران همواره زودتر از همه مالیات می‌دهند. اگر همه دلال‌ها و سفته باز‌ها مالیات دادند، آنوقت از کارمند باید مالیات بیشتر بگیرند. به جای اینکه از بزرگان شروع کنند، از آخرین حلقه شروع کردند.

شریعتی درباره کاهش انگیزه و بهره وری کار در صورت افزایش مالیات بر حقوق گفت: شرایط را به نقطه‌ای می‌برند که فرد حساب می‌کند، صبح که بلند می‌شود مقداری پول اسنپ بدهد و مالیات بدهد و…. با خود می گوید؛ اگر من خانه بنشینم خیلی بهتر از این کار کردن است و در آخر ماه هم چیزی برای من نماند.

وی خاطرنشان کرد: ما سیستم اقتصادی و مالیاتی آمریکا را در اینجا پیاده می‌کنیم، اما کیفیت زندگی شعب ابی طالب است. این وضعیت باعث می‌شود نیروی کار انگیزه و امید و حال نسبی اش از بین برود. مشکل اصلی این است که آقای خاندوزی متوجه نیست و به نوعی اینکاره نیست. ایشان هم در حال وعده دادن است. اینقدر که جنگ اتاق بازرگانی برای ایشان مهم بود، وقت خود را روی مالیات می‌گذاشت وضعیت بهتر بود. سفر‌های اخیر ایشان هم نشان دهنده این وضعیت است. وقتی اولویت کسی معیشت مردم نباشد، این وضعیت به وجود می‌آید.

About The Author

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 WooCommerce Floating Cart

No products in the cart.

X