سخنگوی شورای نگهبان درباره احتمال رد صلاحیت حسن روحانی: هنوز وارد مرحله‌ بررسی صلاحیت‌ها نشده‌ایم/ حضور خانواده‌ نامزدها در خارج دلیل ردصلاحیت نیست

عصر بوشهر، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال رد صلاحیت حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرگان گفت: هنوز وارد مرحله‌ بررسی صلاحیت‌های مجلس‌ خبرگان نشده‌ایم.
کد خبر : 2392
تاریخ انتشار : شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال رد صلاحیت حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرگان گفت:  ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان به تازگی تمام شده است و بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات هم در صلاحیت فقهای شورای نگهبان است.

به گزارش عصر بوشهر به نقل از انتخاب، او افزود: هنوز وارد مرحله‌ بررسی صلاحیت‌های مجلس‌ خبرگان نشده‌ایم.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: حضور خانواده نامزدها در خارج از کشور فی نفسه نمی‌تواند منجر به رد صلاحیت شخص شود ولی قانون نسبت به خود شخص تاکید و تصریحی دارد اما درباره خانواده چنین چیزی وجود ندارد.

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در خصوص بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی و شکایت داوطلبان گفت: قانون برای بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳ مرحله را پیش‌بینی کرده‌است  که ۱ مرحله از آن هیأت‌های اجرایی هستند که ترکیب آن در قانون است و ۵ تن از معتمدین مردمی و ۳ نفر از اشخاص حقوقی هستند و باید اظهارنظر کند و مرحله بعدی هیئت های نظارت استان هستند.

وی افزود:افرادی که در هیئت‌های اجرایی رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت شده باشند، می‌توانند به هیئت‌های نظارت اعلام شکایت کنند.

طحان نظیف ادامه داد: مرحله بعدی بررسی صلاحیت‌ها در خود شورای نگهبان است که ۳۰ روز برای اظهارنظر فرصت دارد.

وی گفت: قانون برای اتقان بیشتر و آسودگی بیشتر برای داوطلبان و مردم این ۳ مرحله را برای بررسی صلاحیت در نظر گرفته است تا اگر داوطلبان نکته‌ای دارند شنیده شود.

وی اظهار داشت: در این دوره ۵۲۸۸ نفر از داوطلبان از طریق سامانه داوطلب اعتراض خودشان به نظر هیئت‌های اجرایی را برای هیأت‌های نظارت استانی ارسال کرده‌اند و حدود ۱۶۰۰ نفر هم شکایت نکرده‌اند.

About The Author

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 WooCommerce Floating Cart

No products in the cart.

X